10 januari 2014 – Bereid je voor om het veld te betreden voor het derde deel in de Inazuma Eleven 3-serie! Inazuma Eleven 3: Team Ogre Attacks! verschijnt op 14 februari voor de Nintendo 3DS-systemen. In dit nieuwste deel van de populaire voetbal-RPG serie, moeten Mark Evans en de rest van het Inazuma National-team proberen te zegevieren in de Frontier International Championships, waarbij ze gehinderd worden door een futuristische vijand die terug in de tijd is gereisd om het bestaan van voetbal zelf te bedreigen!
Het verhaal van Team Ogre Attacks! begint 80 jaar in de toekomst. Een mysterieuze groep elite-soldaten marcheert door een straat, gadegeslagen door Canon Evans, die later de achterkleinzoon van Mark Evans blijkt te zijn. Het wordt al snel duidelijk dat deze formidabele eenheid, genaamd Team Ogre, deel uitmaakt van een plot om 80 jaar terug in de tijd te reizen en Inazuma National op het voetbalveld te verslaan. Op die manier wil Team Ogre de loop van de geschiedenis veranderen en een wereld zonder voetbal scheppen. Om deze potentieel vernietigende plannen te dwarsbomen, moet Canon op zoek gaan naar Mark en met hem samenwerken om hun mooie sport voor de ondergang te behoeden. Ondertussen proberen Mark en zijn vrienden natuurlijk ook op koers te blijven om tot het beste voetbalteam ter wereld gekroond te worden.
Net als in de vorig jaar verschenen Nintendo 3DS-titels Inazuma Eleven 3: Lightning Bolt en Inazuma Eleven 3: Bomb Blast, bevat Team Ogre Attacks! meer dan 2.000 personages om te ontmoeten en rekruteren, en ruim 350 speciale acties – inclusief spelers en speciale acties die exclusief zijn voor dit laatste deel van de serie. Spelers die hun team willen versterken kunnen in Team Ogre Attacks! gebruik maken van de nieuwe verbindingsfunctie Ogre Premium Link, die het mogelijk maakt verbinding te maken met Inazuma Eleven 3: Lightning Bolt of Inazuma Eleven 3: Bomb Blast op een ander Nintendo 3DS-systeem. Hiermee wordt het ook mogelijk naar speciale spelers te zoeken en voorwerpen te ontvangen die je normaal gesproken niet in het spel kunt krijgen.
Net als bij de andere spellen in de Inazuma Eleven 3-serie, moet je voor succes op het veld de vaardigheden van elke speler zo goed mogelijk uitbouwen. Het is ook mogelijk om tactieken voor het hele team aan te passen, of speciale acties van teamgenoten te combineren voor vernietigende aanvallen op doel. Mark Evans en zijn vrienden zullen al hun mogelijkheden hard nodig hebben om Team Ogre te verslaan en kampioen te worden.
Neem het op tegen een futuristische vijand die voetbal uit de loop van de geschiedenis wil wissen en werk samen met Canon Evans, de achterkleinzoon van Mark Evans, in Inazuma Eleven 3: Team Ogre Attacks! dat op 14 februari verschijnt voor de Nintendo 3DS-systemen.