Sluit een verbond met legendarische Pokémon en neem het op tegen de sinistere organisatie die bekend staat als de Pokémon Pinchers in Pokémon Ranger: Guardian Signs, vanaf vandaag verkrijgbaar voor Nintendo DS!
Verken de nieuwe Oblivia region met de hulp van Ukulele Pichu en red het land van duistere machten door Pokémon te vangen en vriendschap te sluiten met de capture Styler op het touchscreen van de Nintendo DS.
Voor het eerst in de serie is er een Ranger Sign-functie toegevoegd aan de Capture Styler. Hiermee kun je bepaalde Pokémon oproepen! Hier is alvast een opstapje. Zodra je geleerd hebt om Ranger Signs te tekenen met je Capture Styler, kun je met dit Sign Aipom oproepen. Deze Pokémon bezit een erg handige Rock-groep Poké Assist!