25 augustus 2009 – Wii Sports Resort, het zomerse sportspel dat als eerste game van Nintendo de Wii MotionPlus ondersteunt, heeft reeds in de eerste maand na de Europese release de grens van één miljoen verkochte exemplaren overschreden.
De game blijft niet alleen in Europa aanhoudend sterk verkopen, ook in Japan en de VS is Wii Sports Resort inmiddels goed voor meer dan een miljoen verkochte exemplaren. Spelers bevinden zich op een zomers eiland waar ze, alleen of samen met vrienden en familie, 12 spannende sporten kunnen beoefenen. Alle sporten worden met intuïtieve, levensechte bewegingen bestuurd en die besturing wordt nauwkeuriger dan ooit geregistreerd en naar acties in beeld vertaald dankzij de bijgeleverde Wii MotionPlus. Dit accessoire dat onderop de Wii-afstandsbediening moet worden aangesloten wordt ook apart verkocht. Sinds de lancering van de Wii MotionPlus, zijn er in Europa 936.000 stuks over de toonbank gegaan.
Laurent Fischer, Managing Director, Marketing & PR, Nintendo of Europe, zegt: “Deze eerste verkoopcijfers getuigen van een sterke start voor Wii Sports Resort. Net als bij andere Nintendo-titels, lijkt dit een game te worden die in plaats van te pieken in periode van lancering, gedurende langere tijd aanhoudend goed verkoopt. Nemen we de hoge verkoopcijfers voor de Wii MotionPlus hierbij in ogenschouw, dan lijkt het erop dat vrienden en familie meer dan ooit samenspelen; een belangrijke doelstelling voor Nintendo.”