25 August 2009 – Wii Sports Resort, the action-packed game that is the first from Nintendo to make full use of the Wii MotionPlus accessory, has generated strong sales across Europe in its first month since launch, passing the one million mark.
The game, which has also shown strong and steady sales globally – selling more than one million copies in Japan and the US as well, brings an entire island, along with 12 exciting sports, to your living room for all your friends and family to enjoy. Each of the sports featured in Wii Sports Resort is modelled with incredible accuracy thanks to the Wii MotionPlus accessory, separate sales of which have exceeded 936,000 across Europe since its launch.
Laurent Fischer, Managing Director, Marketing and PR, Nintendo of Europe, said: “The early sales figures represent a strong start for Wii Sports Resort, which is on its way to becoming another Nintendo title that sells steadily over an extended period of time as opposed to a single flash on its launch day. Combined with strong figures for Wii MotionPlus, the data suggests that more families and friends are playing together than ever before – which, for Nintendo, is a major objective.”