Vandaag introduceerde Nintendo het nieuwste lid van de Nintendo DS-productfamilie, de Nintendo DSi. De DSi is de derde versie van de Nintendo DS en de Japanse release is gepland voor later dit jaar.
Hieronder zie je enkele afbeeldingen van dit nieuwe, slanke, draagbare spelsysteem met twee schermen. De Europese release staat gepland voor de lente van 2009. De DSi werd aangekondigd tijdens een persevenement bij Nintendo Co. Ltd. in Japan. Kom snel terug voor een link naar de website van Nintendo Japan, waar je de Engelstalige webcast van het evenement kunt bekijken. Nintendo of Europe zal hier in een latere fase een vertaald verslag van het evenement publiceren.
Klik hier om de engelstalige versie van Miyamoto's Wii Music-presentatie te bekijken.
Laat ik u als eerste voorstellen aan het nieuwste lid van de Nintendo DS-familie: Nintendo DSi. De Nintendo DSi is het derde model van het Nintendo DS-platform en opvolger van de Nintendo DS en de Nintendo DS Lite. We hebben Nintendo DSi ontwikkeld met het doel om het Nintendo DS-publiek verder te vergroten.
Voor Nintendo DSi hebben we een aantal nieuwe functies toegevoegd. Ook hebben we goed naar onze klanten geluisterd en een aantal al bestaande DS-functionaliteiten verbeterd.
Maar waar deze functies bij mobiele telefoons aangeboden worden als extra, op zichzelf staande toepassingen, willen we met DSi naar voren brengen hoe leuk het kan zijn te genieten van beeld en geluid door deze functies op een meer proactieve en plezierige manier toe te passen tijdens je dagelijkse activiteiten.
Voor mobiele telefoons en digitale camera's blijven de fabrikanten het aantal pixels vergroten om het hart van de klant te winnen. Wij hebben echter haast een tegenovergestelde aanpak gekozen. We kunnen niet opscheppen over de resolutie, aangezien de camera van de DSi een resolutie van 0.3 megapixels bezit.
Aan de andere kant bezit de software van de DSi-camera 11 soorten speciale cameralenzen. Dit betekent dat de DSi foto's kan nemen door een verscheidenheid aan speciale effecten in realtime toe te passen. Je kunt de hele foto in zwart-wit veranderen, de gedeelten die je aanraakt inkleuren of omwisselen voor een andere kleur dan de bestaande, een samengestelde foto maken door vantevoren geïnstalleerde frames of zelfgemaakte frames te gebruiken, graffiti op de foto's zetten, de technologie gebruiken om menselijke gezichten te herkennen en brillen en snorren toe te voegen, twee gezichten te combineren met verschillende gedeelten van hun gelaatskenmerken en vaststellen tot op welke hoogte twee gezichten op elkaar lijken door deze herkenningsmogelijkheden te gebruiken. Je kunt van deze functies genieten in de unieke Nintendo-gebruikersinterface die je zo goed kent.
Een andere nieuwe functie, de DSi Sound-geluidsafspeler is niet bedoeld als normale muziekspeler. We hebben het zo ontworpen dat mensen kunnen genieten van het spelen met geluid.
Onder de kenmerkende functies bevindt zich de mogelijkheid om de toon en de afspeelsnelheid onafhankelijk van elkaar aan te passen met het touchscreen. De mogelijkheid om de toon en snelheid naar believen aan te passen kan zich ook uitbreiden naar hoe de geluidsafspeler op meer praktische manieren gebruikt kan worden. Je kunt een Podcast vooruitspoelen als je krapper in je tijd zit. En als je de herhaalfunctie gebruikt met de stylus, is het gemakkelijker om muziek te kopiëren, een instrument te bespelen of een vreemde taal te leren.