Today Nintendo introduced the newest member of the Nintendo DS family of products, Nintendo DSi. The DSi is the third version of the Nintendo DS handheld and is set for release later this year in Japan.
This new, svelte dual-screen portable (pictured below) was announced at a Nintendo Co. Ltd. press event. The DSi is slated to launch in Europe in the spring of 2009. To watch the English-language webcast of the event, check back soon for a link to the Nintendo of Japan website. Nintendo of Europe will also publish translated excerpts from the event in this space at a later time.
Click here to see the English-language version of Miyamoto's Wii Music presentation.
As the first topic for today, let me introduce you to the newest member of the Nintendo DS family: Nintendo DSi. The Nintendo DSi is the third model of the Nintendo DS platform, following Nintendo DS and Nintendo DS Lite, and we have developed Nintendo DSi with the aim to further expand the Nintendo DS audience.
For Nintendo DSi, we have added a number of new functions. Also, we have listened to our customers and made some enhancements to existing DS functions.
As for the new features, we have incorporated a camera and an audio player function. You might share the impression that since many of today’s mobile phones already incorporate similar camera and audio player functions, this news many not seem to play any significant role in further expanding DS.
Whilst these functions for mobile phones are offered as extra utility tools, we would like to propose with DSi the entertainment value of playing with and enjoying visuals and sounds by using these functions in more proactive and fun ways in your daily activities.
On the other hand, the DSi Camera software includes 11 types of special camera lenses. This means DSi can take pictures by utilizing a variety of special effects on a real-time basis. You can change the whole picture to black and white, colour the portions you touch or exchange the existing colour with a new one on the area you touch, make a composite picture using preinstalled frames or make the frames for yourselves, draw a variety of graffiti on the pictures, use the technology to recognize human faces and put glasses and moustaches on them, combine two people’s faces with different portions of one’s features, and confirm to what degree two faces are resembling by utilizing the face-recognition engine. These functions can be enjoyed with the unique Nintendo user interfaces that you are familiar with.
Another new function, the DSi Sound audio player, is not meant to be an ordinary audio playback mechanism. We have designed it so that people can enjoy playing with sounds.
Some typical functions include the ability to change the pitch and the speed separately by using the Touch Screen. The ability to freely manipulate the audio pitch and the speed can expand how the audio player can be used in more practical ways as well. You can fast-forward a Podcast to economize the time. When you use the repeat-run function with the stylus, it becomes easier to copy the music, to play a musical instrument or to practice foreign languages.
Also, since Nintendo DSi has a microphone, we are incorporating the DSi Sound function to make use of it. I believe Nintendo DSi can be viewed as a toy with music that also can be play with. I’m sure some of us will enjoy using DSi Sound to create a fun performance during a party.