Tot slot wil ik, beginnend met Ebisu, jullie allemaal vragen om nog wat te zeggen over de manier waarop we dit spel hebben gemaakt, en een paar woorden tot de fans te richten.
Miyamoto zei pas geleden precies hetzelfde. Een vriendschappelijke competitie waarin iedereen elkaar inspireerde heeft geleid tot een product van hoge kwaliteit, dus ik hoop dat de spelers dat zullen zien.
Veggie Guardin’ is een snel en furieus spel, dus het is ideaal om je stress op af te reageren. Skip Skimmer daarentegen is iets wat je bijna gedachteloos speelt. Het is rustgevend. Ik hoop dat iedereen daarvan geniet.
Ik ben ongelofelijk blij dat ik mee heb kunnen doen aan deze nieuwe manier van spellen maken voor Nintendo. De volgende keer wil ik ook weer een prototype indienen.
Ja, dan wil ik weer een poging wagen. Star Shuttle is relatief moeilijk, maar ik hoop dat mensen hun best zullen doen. Het is een uitgebreid spel dus je kunt er uitgebreid van genieten. Verder is Dolphin Park een verborgen onderdeel, dat verschijnt als je aan bepaalde voorwaarden voldoet. Ik hoop dat mensen ervan zullen genieten om vrij door zee te zwemmen, zoekend naar vissen.
Als ik kijk naar hoe het is verlopen, dan was het een uiterst stimulerende en informatieve ervaring. Ik ben dus blij dat ik het heb gedaan. Ik hoop dat iedereen plezier beleeft aan de unieke manier waarop je de Wii-adstandsbediening Plus draait in Treasure Twirl. En hoewel het niet makkelijk is om aan de voorwaarden te voldoen om Loony Cycle vrij te spelen, hoop ik dat iedereen het probeert!
Ik gaf dit keer ondersteuning en maakte mijn eigen minigame, dus ik was druk in de weer. Als ik nog eens de kans krijg wil ik alleen een spel maken (lacht)! Als je Teeter Targets eenmaal onder de knie hebt, zul je in staat zijn om de bal langs het balkje te laten rollen. Ik zou het leuk vinden als spelers er zo goed in worden.
Ik heb altijd spellen ontwikkeld binnen Nintendo, dus ik heb niet vaak met ontwikkelaars van buiten het bedrijf gewerkt. Het was een enorme leerervaring om dit keer met zo veel bedrijven te werken. Van de minigames kan ik zeggen dat er makkelijke en moeilijke zijn, maar ze bezitten allemaal dat element waardoor spelers ze blijven spelen. Je kunt ze dus af en toe spelen of een favoriete minigame blijven proberen.
Dat is een belangrijk punt. Normaal gesproken zijn minigameverzamelingen voor families bedoeld voor iedereen, dus je denkt al snel dat ze geen diepgang hebben. Maar dit keer waren de ontwikkelaars perfectionisten, dus alle spellen hebben diepgang en je kunt er intens van genieten.
Elk spel vraagt om een andere strategie. Het is leuk om met anderen te spelen maar we hebben steeds besproken hoe je ze ook leuk kon maken voor een enkele speler. Ik denk dat we daar goed in zijn geslaagd.
Het maken van dit spel was ongelofelijk inspirerend omdat we de anderen konden vragen om hun mening, en de voortgang en status van de andere minigames konden volgen. De besturing in Flutter Fly is moeilijk, maar als je oefent voelt het heerlijk om op je eigen manier door de levels te navigeren. Ik hoop dus dat iedereen zijn best doet. In Pose Mii Plus moet je razend snel nadenken, dus dat levert spannende momenten op.