Lastly, I’d like to start with Ebisu-san and have you all comment on the way we made this game and say a few words to the fans.
Miyamoto-san said the same thing the other day. Competing in a friendly fashion and inspiring each other resulted in a high-quality product, so I hope the players will sense that.
Veggie Guardin’ is a fast and furious game, so it’s good for relieving stress. On the other hand, Skip Skimmer is something you play in a detached way - almost with your mind blank. It has a soothing effect, so I hope everyone will enjoy that.
I’m extremely happy that I could participate in this new way of making games for Nintendo. I’d like to submit a prototype next time, too.
Yes, I’d like to give it my best shot. Star Shuttle is relatively difficult, but I hope people will do their best. There’s a lot of content there, so you can thoroughly enjoy it. Also, Dolphin Park is a hidden element that shows up once you satisfy certain conditions, so I hope people will enjoy swimming freely around the sea and looking for fish.
Looking at it now that it’s done, it was incredibly encouraging and informative, so I’m glad I did it. I hope everyone will enjoy the unique movement of twirling the controller in Treasure Twirl. And while the conditions for unlocking Loony Cycle are tough, I hope everyone will strive for it!
I both lent support and worked on my own minigame this time, so I was really bustling around. If I have another opportunity, I just want to make a game! (laughs) Once you get pretty good at Teeter Targets, you’ll be able to slide the ball along your paddle. I would love it if players become that good at it.
I’ve always developed games within Nintendo, so I haven’t worked much with outside developers. It was quite a learning experience to work with so many companies this time. With regard to the minigames, there are easy ones and hard ones, but they all possess elements that keep players hooked, so you can play them lightly or just keep plugging away at a particular one you like.
That’s an important point. In general, minigame compilations for families are geared toward everyone, so it’s easy to think they have no depth. But this time, all the developers were perfectionists, so all the games have depth and you can enjoy them to the fullest.
So each game requires its own strategy. It’s enjoyable when you play with others, but we talked the whole time about making it fun for single players as well, and I think we did a fine job of that.
Making the game this way was incredibly inspiring, because we could ask the staff for opinions and see the progress and degree of completion of the other minigames right before our eyes. Control is difficult in Flutter Fly, but once you practice, it feels great when you can navigate the courses just how you want, so I hope everyone will give it their best. In Pose Mii Plus, you have to think at an incredibly fast pace, so there are moments of tension.