Shikata-san kwam dus met het idee om de muren te betreden, maar hij wist niet wat er leuk aan was. Wat gebeurde er toen?
De andere programmeur is normaal gesproken een vriendelijk persoon, maar Shikata-san, die met het idee was gekomen, was er zo besluiteloos over dat die programmeur boos werd en zei: “Het idee van de muren betreden klinkt geweldig, wat is er dan mis mee?”
Ja. (Lacht.). En hij ging nog verder en zei: “We bevinden ons op een kritiek moment, of we wel verder kunnen met dit project, dus je kunt me niet van gedachten doen veranderen!” en “We gaan dit sowieso maken, dus zeg ons wat we moeten doen!” Toen zei Shikata-san aarzelend: “Misschien draait het om de hoek omslaan op de muren…” Toen werd ik ook boos en zei: “Dan maak ik een prototype!”
(Doet alsof hij op een Nintendo 3DS kijkt.) Hij had zoiets van: “Wauw! Dit is het!” (Lacht.)
Met het idee om de muren te betreden werd Link, die op dat moment 3D was, 2D zodra hij op die muur kwam. Daardoor kon hij zonder problemen de hoek om gaan. Zo kon hij op allerlei plekken komen die eerst onbereikbaar waren. Ook maakte het nieuwe puzzels mogelijk en creëerde het mogelijkheden voor nieuwe spelmechanismen.
Was het camerastandpunt in het prototype recht van boven, zoals in A Link to the Past?
Ik heb dit vandaag ook weer sinds een lange tijd gezien en het is verbazingwekkend goed! (Lacht.)
(Speelt in stilte.) Oké, je kreeg de smaak te pakken en hebt dit in één nacht gemaakt?
Nou, ik heb dit niet helemaal in één nacht gemaakt. Destijds heb ik alleen het onderdeel gemaakt waarmee je de hoek om kunt gaan.