Je kunt de juiste voorwerpen voor elke kerker huren en ze in elke volgorde uitspelen, maar je moet de voorwerpen die je huurt op een bepaald moment terugbrengen.
We overwogen allerlei soorten ideeën over wat er zou gebeuren als de spelers de voorwerpen niet terugbrengen, zoals boetes voor te laat inleveren, maar niets bleek te werken.
We besloten dat het voorwerp automatisch terugkeert als het game over is. Dat lijkt een beetje op The Legend of Zelda: Majora’s Mask.19 (Lacht.)19. The Legend of Zelda: Majora’s Mask: een actie-avonturenspel dat in november 2000 is uitgebracht voor het Nintendo 64-systeem. De spelers moesten het spel uitspelen binnen drie dagen volgens in-game tijd. Als de spelers hun voortgang opsloegen, draaide de klok terug naar de eerste dag, verdwenen bepaalde voorraden en werden de Rupees van de spelers tot nul gereduceerd.
En als je eenmaal een voorwerp hebt gehuurd, wil je het niet terugbrengen, dus doe je je best om een game over te voorkomen.
Als er een duidelijk nadeel is verbonden aan een game over, maakt dat de gameplay spannender.
Een ander thema deze keer was ervoor te zorgen dat de spelers niet de wil zouden verliezen om het nog een keer te proberen.
Dus zelfs als je een game over hebt, kun je een voorwerp meteen weer lenen en gebruikmaken van de warplocaties in de kerkers. Zelfs buiten hebben we een manier waarop je tussen locaties kunt reizen die in de buurt zijn van je bestemming.
In dit Zelda-spel krijgt de speler meer vrijheid, omdat jullie het idee van de vaste route uit eerdere spellen hebben laten varen en de conventies van de serie hebben heroverwogen. Willen jullie als laatste, vanuit jullie eigen functies, zeggen wat de spelers volgens jou moeten bekijken? Laten we met Takahashi-san beginnen.
Dat is goed. Deze keer is dat de reis heen en terug tussen Hyrule en Lorule. Bij het design hebben we aandacht besteed aan het contrast tussen deze werelden.
Ja. De personages in Hyrule hebben wellicht een andere rol in Lorule en hoewel de indeling van de gebouwen hetzelfde is, kunnen de vormen en materialen totaal anders zijn. We hebben de wereld zo gemaakt dat het contrast echt opvalt, dus ik hoop dat mensen de verschillen zullen ontdekken terwijl ze hard aan het avonturieren zijn door de velden van die werelden.