Tanaka, sorry dat ik je zo lang heb laten wachten.
Natuurlijk. Onze prioriteit met de software was om het zoveel mogelijk te laten lijken op de software voor de Nintendo 3DS, zodat we spelontwikkelaars niet zouden belasten.
Omdat de hardware volledig compatibel is, moet dezelfde software er probleemloos op draaien, zodat spelontwikkelaars en gamers geen verschillen merken.
Zodat de softwareprogrammeurs geen problemen zouden ondervinden door de verschillen in de hardware.
Ja. Maar toen we aan het Nintendo 3DS XL-project begonnen, waren zelfs binnen het bedrijf nog veel dingen geheim. Het was ongelofelijk moeilijk om alles geheim te houden, terwijl we toch verder moesten.
We moesten bijvoorbeeld beelden aanpassen, waarin spelers uitleg krijgen over de hardware. Uitleg zoals waar de stylus kan worden opgeborgen of waar de SD-kaart in wordt gestoken. Op de Nintendo 3DS XL zijn die plekken veranderd. Let op: in Europa is de Nintendo 3DS XL niet verkrijgbaar in deze kleur.
Afgezien van de klik, werkt het systeem op dezelfde manier als op de Nintendo 3DS, dus we pasten de verschillende waarden aan om het op dezelfde manier te laten functioneren.