Geen probleem.
Ik heb jullie bij elkaar geroepen als vertegenwoordigers van de vele mensen die bij de ontwikkeling van het Nintendo 3DS XL-systeem waren betrokken. Dank voor jullie komst.
Willen jullie jezelf allereerst even voorstellen, en vertellen waar jullie aan hebben gewerkt? Laten we beginnen met Koshiishi.
Oké. Ik ben Koshiishi van de groep Mechanical Design. Ik was de projectleider voor de Nintendo 3DS XL en had de leiding over het mechanisch ontwerp.
Iwata Vraagt: Nintendo 3DS Kun je om te beginnen uitleggen wat voor soort werk mechanisch ontwerp is?
Ja, natuurlijk. Mechanisch ontwerp is het optimaal rangschikken en verpakken van de vele onderdelen van het systeem. We werken samen met het team dat het uiterlijk ontwerpt.
Je bent een specialist op dat gebied, en dit keer was je de projectleider. Je vervulde dus twee rollen.
Ik ben Tanaka van de groep Project Management. Toen dit project begon werkte ik voor de groep System Software Development, en in die functie kreeg ik de leiding over de software-elementen.
Ik ben Murakami van de groep Mechanical Design. Ik werkte aan het apparaat en had de leiding over de lcd-elementen, het touchscreen en de toplaag. Ik was ook degene die de mechanische duurzaamheid controleerde.
Ik ben Fujita, en ook ik werk in de groep Mechanical Design. Samen met Murakami en Miyatake was ik in de ontwerpgroep verantwoordelijk voor het ontwerp van de behuizing. Ik verzorgde ook het geluid en werkte aan de luidsprekers.
Ik ben Miyatake van de groep Design. Aan het begin van het project werkte elk lid van de groep aan het ontwerp van de hardware, waaronder ikzelf. Gedurende de tweede helft moest ik echt de mouwen opstropen.
We hebben ook gesproken over de Nintendo 3DS, en je speelde een centrale rol bij het ontwerp van de Nintendo 3DS XL.
Als eerste wil ik graag teruggaan naar het begin van het Nintendo 3DS XL-project. Koshiishi, kun jij daar als eerste wat over vertellen?