Tanaka-san, sorry to make you wait so long.
Could you tell us about what you tried to do in support of the software for Nintendo 3DS XL?
Sure. The top priority with regard to the software was to make it as identical with Nintendo 3DS as much as possible, to not place a burden on game developers.
As a fully compatible hardware, the same software has to run smoothly on it so that game developers and gamers alike don’t notice any differences.
So software programmers wouldn’t experience any hiccups in absorbing the hardware differences.
Yes. But when we started the Nintendo 3DS XL project, a lot was still secret even within the company, so keeping all that in the dark, while at the same time moving forward, was one of the hardest things.
Oh, I see. (laughs) Different approaches become necessary depending on how you make preparations in an environment in which you have to keep information from spreading widely throughout the company. Exactly what aspects changed?
In graphics, for example, there are explanations for the players about hardware features, like about where to place the stylus and where to insert the SD Card. On Nintendo 3DS XL, those places have changed. Please note: this colour of Nintendo 3DS XL is not available in South Africa.
The SD Card slot has moved from the left side to the right side and you remove the stylus from the side. You address each of those points.
It’s the same system as Nintendo 3DS, so aside from the click, we adjusted the various values of each process so it would run the same.