Jason, je vindt het vast fascinerend om van dichtbij mee te maken hoe iemand als Terasaki-san, die voorheen niet geïnteresseerd was in kunst, er zo door geënthousiasmeerd werd.
Ja, absoluut. Maar ik denk niet dat het eerlijk is om te zeggen dat Terasaki-san geen interesse had in kunst. Hij ging er alleen maar vanuit dat hij zelf niet in staat was om kunst te maken. Als hij absoluut niet geïnteresseerd was in kunst, denk ik niet dat hij überhaupt betrokken zou raken bij een titel als deze.
Nee, je zult wel gelijk hebben. Maar als hij die groene appel niet had kunnen tekenen, zou Art Academy misschien nooit zijn verschenen. Dat was de groene appel die het leven van Terasaki-san heeft veranderd.
Als kind maak je met plezier de ene na de andere tekening, zonder dat iemand je hoeft aan te sporen.
Voor mij is het een fantastische ervaring geweest om bij deze serie betrokken te zijn. Met eigen ogen heb ik allerlei mensen mogen zien die ervan uitgingen dat ze niet konden tekenen, maar er vervolgens – door deze software te gebruiken – achterkwamen dat ze niet alleen opgingen in hun tekeningen, maar ook dat ze steeds beter werden.
Goed, om het interview af te sluiten wil ik ieder van jullie vragen om iets tegen onze lezers te zeggen.
Zoals ik aan het begin van het interview heb gezegd, sloot ik me halverwege bij dit project aan. En telkens als het me lukte om een goede tekening te maken, kon ik het gewoon niet laten om ‘Moet je dit zien!’ te roepen en het vol trots aan Miyachi-san te laten zien die naast me zat.
Precies. Maar met deze titel kun je meer dan je creaties tonen aan de mensen naast je. We hebben functies toegevoegd die ervoor zorgen dat je je werk nu zelfs kunt tonen aan gebruikers die ver weg zijn. Ik hoop dat iedereen hier veel plezier aan zal beleven.
In deze nieuwe titel kun je je kunstwerken ook met vrienden delen via Nintendo-brievenbus10. 10 Nintendo-brievenbus: een applicatie voor de Nintendo 3DS die in december 2011 werd uitgebracht en gebruikers in staat stelt om handgeschreven berichten en afbeeldingen uit te wisselen.
Blijkbaar ben ik degene geworden aan wie iedereen zijn kunstwerken wil laten zien (lacht)!
Maar ik was natuurlijk ‘Student B’ en als ik een mooie tekening had gemaakt, wilde ik die ook aan de mensen om me heen laten zien. En als een tekening mislukt en je je afvraagt wat er in vredesnaam is misgegaan, wil je die ook aan andere mensen laten zien. Dus dan heb je misschien een tekening die allesbehalve geweldig is, maar wil je die nog steeds met anderen delen. Ik zou graag zien dat mensen New Art Academy gaan gebruiken als een soort communicatiemiddel. Het is software die ook volop mogelijkheden biedt om gebruik te maken van de ideeën van anderen. Zo kun je bijvoorbeeld een lijnentekening maken en deze naar een vriend sturen die hem inkleurt. Je kunt kunstwerken maken via een soort estafetteproces.