Jason, you must find it fascinating to witness at first hand someone like Terasaki-san, who previously had no interest in art, becoming this enthused by it.
Yes, absolutely. But I don’t think it’s true to say that Terasaki-san had no interest in art. It’s just that he assumed he wasn’t capable of creating it himself. If he had absolutely no interest in art, I don’t think he would have got involved in a title like this in the first place.
Yes, I’m sure you’re right. But if he hadn’t been able to draw that green apple, Art Academy may never have appeared. That was the green apple that changed Terasaki-san’s life.
When you’re a child, you’ll happily draw pictures without anyone having to make you do it.
It’s been a fantastic experience for me to be involved in this series. I’ve been able to see at first hand all these people who had assumed that they weren’t capable of drawing, but who found that by using this software, they were not only becoming absorbed in drawing, but were also making steady improvement.
Now, to conclude the interview, I wonder if I could ask each of you to say something to our readers.
As I mentioned at the start of the interview, I joined midway through this project and whenever I managed to come up with a good drawing, I just couldn’t help going ‘Look at this!’ and proudly showing it to Miyachi-san who sat next to me.
That’s right. But with this title, you can do more than showing off to the people sitting near you. We’ve included functions that mean you can now show your work to users even if they’re far away. I hope that everyone will enjoy making use of these.
With this new title, you can also exchange your pictures with friends via Nintendo Letter Box10. 10 Nintendo Letter Box: A Nintendo 3DS application that was released in December 2011 and allows users to exchange hand-written messages and images.
I seem to have become the person that everyone else wants to show their art work to! (laughs)
But of course I was ‘Student B’, and when I came up with a good picture, I would want to show it to the people around me too. Then, when a picture doesn’t turn out right and you’re wondering how on earth it ended up like that, you also want to show it to other people. So you might have a picture that’s far from great, but you still want to share it with others. I’d like to see people using this New Art Academy as a kind of communication tool. It’s software that also has plenty of scope for making use of other users’ ideas. For instance, you might do a line drawing and send it to a friend who colours it in. You can create pictures in a kind of relay process.