De jacht gaat door in een nieuw gebied…
Ga waar en wanneer je maar wilt op jacht in MONSTER HUNTER RISE voor de Nintendo Switch! Verken uitgestrekte gebieden die zijn geïnspireerd door het oude Japan, neem het alleen of met vrienden op tegen woeste monsters en vervaardig sterke wapens en uitrusting met de spullen die je tijdens de jacht hebt buitgemaakt in deze spectaculaire actie-RPG.
De waarneming van een legendarisch monster betekent dat de geschiedenis zich zal herhalen. Deze catastrofale gebeurtenis vormt een directe bedreiging voor Kamura Village. Met de hulp van de dorpsoudste en de lokale inwoners moet je je jachtvaardigheden aanscherpen en dit vreedzame gehucht redden van een op hol geslagen horde monsters.
Fugen is de betrouwbare leider van Kamura Village en staat in het hele land bekend om zijn legendarische vaardigheden met het Long Sword. Minstens net zo bekend is zijn typsiche lach!
Op zoek naar je volgende solomissie? Maak een praatje met Hinoa de Quest Maiden. Zij geeft je Village Quests, waarin je de monsters in je eentje te lijf moet gaan.
Hamon, een man van weinig woorden, is de smid van Kamura Village. Hoewel hij zelf niet meer actief op jacht gaat, staat hij dag in dag uit klaar om wapens en bepantsering voor de nieuwe generatie hunters te smeden. Ga bij hem langs om je uitrusting sterker te maken!
Iori is een jonge knul die gek is op dieren. Ga naar hem toe als je op zoek bent naar een Palico of Palamute die met je mee op jacht gaat.
De altijd opgewekte meester van de Hunting Guild van het dorp is Hojo. Bij hem moet je zijn als je een nieuwe Guild Quest wilt aannemen. Als je hem niet kunt vinden, moet je even luisteren of je zijn bekende gelach kunt horen.
Master Utsushi is de mentor van menig beginnende hunter en gaat over Arena Quests in Kamura Village. Praat met hem als je deze speciale uitdagingen wilt aangaan, waarbij je monsters moet vellen met vooraf ingestelde wapens en voorwerpen.
Wil je samen met je medehunters op jacht? Praat met Minoto in de Gathering Hub. Zij geeft je een Hub Quest, die met maximaal vier speler tegelijk kan worden gespeeld!
Yomogi is de chefkok van de Tea Shop in Kamura Village. Zij schotelt je met alle liefde een heerlijke maaltijd voor voordat je op jacht gaat. Ga bij haar langs, probeer haar speciale Bunny Dango en begin gesterkt aan je volgende missie.
MONSTER HUNTER RISE zit barstensvol nieuwe manieren om gebieden te verkennen en monsters af te maken. Met de Wirebug kun je bijvoorbeeld door de lucht suizen en een ravage aanrichten door monsters te besturen. Ook word je op je avontuur bijgestaan door nieuwe kameraden, zoals de Palamutes.
Degenen die dapper genoeg zijn om de wildernis te betreden, zullen oog in oog komen te staan met allerlei uit de kluiten gewassen monsters, van angstaanjagende nieuwe vijanden zoals de machtige Magnamalo tot populaire monsters als de Tigrex en Mizutsune.