Tijd voor een groots avontuur!
Bowser heeft prinses Peach weer eens ontvoerd, en dit keer heeft hij een vorstelijke bruiloft voor ogen!
De stekelige bruidegom in spe is een wereldreis begonnen om de feestelijkheden voor te bereiden. Het is aan Mario om hem in te halen en de bruiloft tegen te houden, maar de vervelende Broodals zullen dat niet zomaar toelaten!
Maak kennis met Cappy, een inwoner van het Hoedenrijk die de gedaante van Mario's kenmerkende rode pet heeft aangenomen. Door gebruik te maken van Cappy's vaardigheid om vijanden te vangen, kan Mario allerlei nieuwe dingen doen!
Mario reist de wereld rond in een luchtschip dat de Odyssee wordt genoemd. Hij kan zijn schip opladen met energiemanen om nieuwe koninkrijken te verkennen. Wie weet welke bestemmingen hij nog meer zal ontdekken tijdens zijn reis?