Wat als je op een dag wakker wordt… als Pokémon?!
Word zelf een Pokémon, stel je reddingsteam samen met Pokémon als Pikachu, Eevee en Charmander en red de wereld in de steeds veranderende Mystery Dungeons!
Bereid je voor om een prachtige, opnieuw vormgegeven wereld te ontdekken in Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX voor de Nintendo Switch, een remake van de oorspronkelijke Nintendo DS- en Game Boy Advance-games.
Aan het begin van het avontuur verander je in een Pokémon. Klik op de knop hieronder om te ontdekken welke Pokémon je zou kunnen worden!
Dat was natuurlijk een toevalstreffer, maar je wilt het lot toch niet laten afhangen van geluk? Download daarom de gratis demo*, doe de persoonlijkheidstest en ontdek welke Pokémon je écht bent! Je antwoorden bepalen welke Pokémon je zou zijn, maar als je niet tevreden bent met het resultaat, kun je altijd nog zelf bepalen als welke Pokémon je op avontuur wilt gaan.
Je ontwaakt in een wereld van Pokémon, maar komt er direct achter dat je zelf ook een Pokémon bent geworden! Je leeft in een bruisend stadje, net als talloze andere Pokémon. Natuurlijk ben je benieuwd wat er precies is gebeurd en daarom moet je tot op de bodem uitzoeken wat er aan je mysterieuze transformatie is voorgevallen. Om het mysterie op te lossen moet je vrienden worden met andere Pokémon en allerlei missies oplossen om vermiste Pokémon te redden uit gevaarlijke dungeons.
In deze doolhoven neem je het op tegen vijanden en ontdek je talloze schatten. Maar wees voorzichtig: dungeons veranderen elke keer dat je deze opnieuw betreedt en als je team verslagen wordt, verlies je al het geld en alle voorwerpen die ze op dat moment bij zich droegen.
Gedurende je missie stel je een reddingsteam samen om de wereld van natuurrampen te behoeden. Je team moet dus in topvorm zijn! Gebruik de ervaringspunten die je in gevechten verdient om je team sterker te maken en ze nieuwe aanvallen te leren, en werk samen met allerlei soorten Pokémon om voor elke situatie een geschikte strategie te hebben.
Wanneer je even niet een van de dungeons afstruint, kun je je in de Pokémon Village voorbereiden op je volgende excursie. Je kunt zelfs nog een stapje verder gaan door aanvallen met elkaar te combineren in Gulpin's Link Shop, handige voorwerpen en aanvallen te kopen van een stel Kecleon, of sterker te worden door te trainen in de Makuhita Dojo.
Als je in een dungeon wordt verslagen, raak je al het geld en alle voorwerpen kwijt die je op dat moment bij je draagt. Gelukkig is daar een oplossing voor! Je kunt je geld naar Persian's Felicity Bank en voorwerpen naar Kangaskhan's Storage brengen. Je eigendommen worden daar veilig bewaard en kunnen altijd worden opgehaald bij een volgend bezoek!