What if you woke up one day…and you were a Pokémon?
Become a Pokémon and build your rescue team from the likes of Pikachu, Eevee and Charmander to save the world through the ever-changing mystery dungeons!
Get ready to explore a beautiful, reimagined world in Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX for Nintendo Switch – a remake of the original Nintendo DS and Game Boy Advance titles.
You’ll start your adventure by becoming a Pokémon. Get a glimpse of which one you could become by pressing the button below!
Now that you’ve tempted fate, why not take a personality test in the free demo* to find out who you’ll really become? Your answers will determine which Pokémon you’ll be for your journey, but you can always choose one yourself if you’re not happy with the result.
Wake up in a world of Pokémon, only to discover that you’ve become one yourself! Experience living among and interacting with them in a bustling village, and solve the mystery of your strange predicament by befriending others and taking on a variety of missions to find, rescue or escort lost Pokémon inside perilous dungeons.
You’ll battle against the foes lurking inside these labyrinths and discover many great treasures along the way. Be careful though – the dungeon’s layout changes every time you enter, and you’ll lose any money and items your team’s carrying if they faint while inside.
Throughout your quest, you’ll build a rescue team to save the world from natural disasters, so you’ll need to ensure your party are fit for the job! Use experience gained from battles to level up your team, teach them new moves for some offensive or defensive boosts and buddy up with many kinds of Pokémon to expand your strategies.
When you’re not deep inside a dungeon, visit Pokémon Square to prepare for your next excursion! Go a step further to gain more of an upper hand in battle by combining moves together at the Gulpin Link Shop for some powerful buffs, purchase useful items and moves from a pair of Kecleon, or simply grow in strength by training at the Makuhita Dojo.
If you faint while inside a dungeon, any money and items you’re carrying will be lost. Fear not – by depositing your money with Persian’s Felicity Bank and items with Kangaskhan Storage, they’ll be safe and can be withdrawn for use whenever you visit again!