The hunt continues in a far‑off land…
Go on a hunt wherever you want, whenever you want in MONSTER HUNTER RISE for Nintendo Switch! Freely explore sweeping landscapes inspired by ancient Japan, slay ferocious wild monsters solo or co‑operatively with friends, and forge powerful weapons and armour from your spoils in this sprawling action RPG.
The sighting of a terrifying monster of legend signals the return of a catastrophic event, which threatens to bring chaos to Kamura Village. With the aid of the village elder and the local residents, you must sharpen your hunting skills and save this peaceful settlement from an onslaught of monsters.
The dependable leader of Kamura Village, Fugen is known throughout the land for his legendary Long Sword skills. His booming laugh is equally as famous!
Looking for your next solo hunt? Check in with Hinoa the Quest Maiden – she handles Village Quests that’ll see you taking on monsters by yourself in single-player.
A man of few words, Hamon’s the master of Kamura Village’s Smithy. While his hunting career may be over, he’s dedicated to smithing the weapons and armour for a new generation of hunters. Check in with him often to upgrade your gear!
A young lad with a passion for animals, Iori is the person to talk to when looking for a Palico or Palamute Buddy to join you on your hunts.
The always jovial master of Kamura Village’s Hunting Guild, Hojo is your man when you want to set out on a Guild Quest. If you can’t find him, just listen out for his trademark chuckle!
The mentor to many a fledgling hunter, Master Atsushi manages Arena Quests in Kamura Village. Speak to him if you want to tackle these special challenges where you must take down monsters using pre-set weapons and items.
Want to take on a quest with your fellow hunters? Chat to Minoto in the Gathering Hub and she’ll set you up with a Hub Quest, which can be taken on by four players at once!
Yomogi’s the chief chef at Kamura Village’s Tea Shop and is ready to feed you a hearty meal before you head out on your next hunt! Stop by, try out some of her special Bunny Dango and buff yourself up before going after your next target.
From the Wirebug that allow players to zip through the air and wreak havoc by taking control of monsters to the invaluable support offered by new buddies like the Palamutes, MONSTER HUNTER RISE is brimming with new ways to explore and hunt your quarry.
From ferocious new foes like the fearsome Magnamalo to fan favourites like the Tigrex and Mizutsune, a bevy of huge beasts await those brave enough to take up arms against them. Here are just a few of the behemoths that’ll you’ll encounter in the wild.