Onderluitenant Soph heeft haar hele leven in Galanian gewoond. Ze heeft geen herinnering aan wanneer haar bestaan begon en hoe ze aan haar teleporterende krachten is gekomen. Maar sinds ze op een verkenningsmissie is gestuurd, verandert alles wat ze over zichzelf weet radicaal.
Sophstar is een verticale arcade shoot 'em up geïnspireerd door de beste spellen uit het 90's-genre, terwijl het nieuwe, spannende eigenschappen en spelmodi toevoegt voor casual spelers en hardcore arcadefans.