Road Fury is een eindeloze 2D-shooter. Met behulp van een eenvoudig navigatiesysteem baant u zich een weg door het verkeer, haalt u de langzamere auto's op de weg in en schiet u alles op uw weg.
Je wint munten voor elke auto die je vernietigt, de grotere auto's bieden een grotere beloning. Sommige voertuigen kunnen ook power-ups achterlaten om u op weg te helpen.
Als je klaar bent, kun je een pitstop maken naar de winkel en je munten gebruiken om je wielen te upgraden.
De speler kan kiezen uit een van de drie auto's; de speler begint met slechts één auto ontgrendeld. De tweede en derde auto komen pas beschikbaar nadat een reeks uitdagingen is bereikt met betrekking tot het niveau, de totale afgelegde afstand en het aantal vernietigde auto's.
Zodra de uitdagingen zijn bereikt, kan de speler zijn munten gebruiken om de auto te kopen. Naarmate de speler door de levels vordert, worden de auto's van de vijand steeds moeilijker te vernietigen. De speler moet zijn auto blijven upgraden om bij te blijven!