Road Fury
Road Fury is an endless 2D shooter. Using a simple navigation system you weave your way through the traffic, overtaking the slower cars on the road and shooting anything in your way.
You win coins for each car you destroy, the larger cars offering a bigger reward. Some vehicles may also leave behind power-ups to help you along your way.
Keep playing until your health falls to zero. If you get hit by bullets or hit other cars you will lose car health. Periodically you’ll encounter roadworks - avoid these at all costs!
When you’re ready you can take a pit-stop to the shop and use your coins to upgrade your wheels.
The player can pick from one of three cars; the player begins with only one car unlocked. The second and third cars only become available after a series of challenges have been achieved relating to the level, total distance travelled and number of cars destroyed.
Once the challenges have been achieved, the player can use their coins to buy the car. As the player progresses through the levels, the enemy cars become harder and harder to destroy. The player will need to keep upgrading their car to keep up!