HET VERHAAL
Ontrafel de gebeurtenissen rond de eerste ontmoeting tussen Layton en Luke in Professor Layton en de melodie van het spook!
De folklore vertelt over een spook dat met een vreemde fluit werd opgeroepen om de stad Misthallery te beschermen in tijden van nood. Opmerkelijk genoeg was het deze legende die professor Layton en mij al die jaren geleden naar de stad lokte, en leidde tot de eerste ontmoeting tussen Layton en Luke.
De professor had een brief ontvangen van Clark Triton (een oude vriend van hem die nu de burgemeester van Misthallery was), waarin die hem om hulp verzocht bij een bijzondere aangelegenheid: het bleek dat een kwaadaardig spook 's nachts - bij het geluid van een fluit - de huizen in de stad vernielde. Natuurlijk merkte de professor ook dat de brief een verborgen bericht bevatte...
Maar wie ben ik eigenlijk en hoe ken ik dit verhaal? Nou, ik ben Emmy Altava, aangenaam kennis te maken. Deze gebeurtenissen voltrokken zich drie jaar voor de beroemde onderzoekingen van de professor en Luke in dat merkwaardige dorp, St Mystere - en de dag dat de professor Clarks brief ontving, was mijn eerste dag als zijn assistent.
Ik had al een diepe bewondering voor de professor. En hoewel hij zich onze laatste ontmoeting niet leek te herinneren, stond ik te popelen om aan de slag te gaan; ik kon ook niet weten dat er een mysterie zou volgen dat in niets leek op wat ik ooit had meegemaakt!
Layton is professor in de archeologie aan de Universiteit van Gressenheller. Hij heeft een nieuwsgierige geest, is dol op thee en heeft een zwak voor puzzels. Hij hecht er veel belang aan om zich te allen tijde als een heer te gedragen.
Een oude vriend van Layton die nu de burgemeester van Misthallery is. Hij schreef Layton een brief, waarin hij hem verzocht te helpen met het mysterie van het afschuwelijke, destructieve spook dat zijn stad 's nachts plaagt.
Het zal niet gemakkelijk zijn om het mysterie van Misthallery te ontrafelen en de waarheid te achterhalen van dit spannende spookverhaal dat zich afspeelt vóór de gebeurtenissen in Professor Layton and the Curious Village. Je moet de omgeving verkennen en onderzoeken, de mensen interviewen en - het allerbelangrijkste - alle puzzels oplossen die je tegenkomt. Sommige breinbrekers komen van de stadsbewoners, terwijl andere overal in de stad verborgen liggen. Het is aan jou om ze te vinden, want je kunt deze zaak alleen kraken door hersenkrakers op te lossen.
Gelukkig vind je overal hintmunten: doorzoek gewoon het touchscreen met je stylus en ze kunnen zomaar overal tevoorschijn springen! Deze handige penningen kunnen worden ingeruild voor puzzelhints en gelukkig neemt het aantal picarats dat je kunt verdienen niet af als je ze gebruikt.