Pokémon Ranger: Shadows of Almia
Word een Top Ranger en bescherm honderden verschillende Pokémon-soorten tegen een sinister bedrijf in Pokémon Ranger: Shadows of Almia. In dit tweede deel in de Pokémon Ranger-serie moet je opnieuw Pokémon vangen op het touchscreen en hun vaardigheden gebruiken om je doelen te bereiken. Deze keer kun je echter 50 extra Pokémon die niet in het originele spel zaten tegenkomen, waaronder velen uit Pokémon Diamond en Pokémon Pearl.
Als beginnende Student Ranger in de Ranger School barst je van het enthousiasme als je er aan denkt op een dag Top Ranger te worden en je kennis in te zetten ten bate van Almia en de vele Pokémon die daar leven. Weet jij veel dat je al snel na je diploma-uitreiking je nieuwe vaardigheden in moet zetten bij een zoektocht die de toekomst van de regio zal bepalen?
Als jongens- of meisjesranger is het aan jou om Pokémon te vangen die je tijdens je reis bij kunnen staan. Om dat klaar te spelen, maak je gebruik van de Capture Styler. Dit is een speciaal stuk gereedschap waarmee je Pokémon kunt vangen door cirkels om hen heen te trekken op het touchscreen, met je stylus. Of je wel of niet slaagt in het vangen van Pokémon wordt bepaald door de kracht van je Capture Styler en de mogelijkheid om op het juiste moment hulp in te roepen van de Friend and Partner Pokémon die je al eerder gevangen hebt.
Zodra je een Pokémon inlijft, kun je diens unieke Field Move gebruiken om hindernissen op je weg te overwinnen, voordat je hem weer vrijlaat. Al naar gelang je meer Missions en Quests uitspeelt verdien je het recht om meer Pokémon tegelijkertijd mee te nemen, waardoor je nieuwe gebieden in het uitgestrekte Almia kunt ontdekken en verkennen.
In de Ranger Base of bij de Ranger Union worden Missions voor je vastgesteld, waarin je bosbranden moet blussen of ondergrondse grotten moet onderzoeken. Een belangrijke test voor je vaardigheden als Ranger zijn de gevechten tegen ontzagwekkende eindbazen op je pad naar de ontdekking van de ware bedoelingen van de schimmige Team Dim Sun-organisatie. Buiten alle Missions in het spel, zullen mensen die je tegenkomt je vragen om Quests te ondernemen en als je deze met succes volbrengt, kun je je Capture Styler verbeteren en opwaarderen, waardoor hij beter bestand is tegen bepaalde aanvallen, langere capture lines kan trekken en nog veel meer.
Pokémon Rager: Shadows of Almia bevat honderden Pokémon, een enorme spelwereld en tientallen missies voor durfallen. Begin onderaan de ladder en zorg dat je bekend komt te staan als de beste Pokémon Ranger ooit!