Pokémon Ranger: Shadows of Almia
Become a Top Ranger and protect hundreds of different types of Pokémon from an evil corporation in Pokémon Ranger: Shadows of Almia. The second title in the Pokémon Ranger series once again calls on you to capture Pokémon on the Touch Screen, and then use their abilities to save the day. This time around, however, you’ll encounter 50 additional Pokémon that weren’t in the original game, including many from Pokémon Diamond and Pokémon Pearl.
Starting out in Ranger School as a Student Ranger, you’re bursting with enthusiasm at the prospect of one day becoming a Top Ranger and using your knowledge for the good of Almia and its many Pokémon. Little did you know, after graduation you would soon be putting your new skills to work in a quest that would determine the very future of the region.
Playing as either a boy or girl Ranger, it will be up to you to find and capture Pokémon that can aid you on your journey. To do so, you’ll need to use the Capture Styler, a special tool that enables you to capture Pokémon by drawing lines around them on the Touch Screen using your stylus. Whether or not you successfully catch Pokémon will be determined by the strength of your Capture Styler and the ability to call on help at the right moment from Friend and Partner Pokémon you have already caught.
Once a Pokémon joins your ranks, you will be able to use its unique Field Move skills to overcome obstacles in your path before releasing it back into the wild. As you progress through Missions and Quests, you’ll earn the right to have more Pokémon by your side, making it possible to open up and explore new areas of the sprawling Almia.
Missions will be set for you by the Ranger Base or Ranger Union and see you tackling forest fires or exploring underground caverns. You’ll also have to put your Ranger abilities to the test against huge bosses as you work towards uncovering the true intentions of the shadowy Team Dim Sun organisation. On top of the game’s main Missions, people you meet will ask you to undertake Quests. Successfully completing these Quests earns you power-ups for your Capture Styler, making it stronger against certain attacks, lengthening the capture line and much more.
With hundreds of Pokémon to encounter, a huge game world to explore and dozens of daring Missions to undertake, Pokémon Ranger: Shadows of Almia will challenge you to go from zero to hero and establish yourself as the greatest Pokémon Ranger of all time!