Geavanceerd
In Picross 3D kun je Picross-puzzels op een buitengewoon originele manier oplossen. Markeer of vernietig blokken door goed op de getoonde cijfers te letten en om langzaam maar zeker een volledig geanimeerd, driedimensionaal model te onthullen. Als je Picross nog niet eerder hebt gespeeld, dan wordt het hoog tijd dat je kennismaakt met dit uitdagende puzzelgenre. Denk aan een kruising tussen sudoku en zeeslag, met een beetje kleur en een hoop plezier!
Als de puzzels groter worden, kun je de blokken ineen laten schuiven met de horizontale en verticale pijltjes, om een rij of kolom van binnenuit op te lossen.
Je zult ook merken dat sommige cijferhints in een cirkel of vierkant worden getoond. Een cirkel geeft aan dat de blokken die deel uitmaken van de 3D-vorm, zich in twee aparte groepen bevinden. Een vierkant betekent dat de blokken zich in drie of meer groepen bevinden. Je kunt deze hints gebruiken om erachter te komen wat de mogelijkheden in een rij of kolom zijn.