Advanced
Picross 3D is a completely different way to solve Picross puzzles – simply mark and destroy the cubes, according to numbered clues, to gradually reveal a fully animated three-dimensional model! If you haven’t played Picross in any dimension before, then it’s time to discover the joys of this puzzle genre – think Sudoku crossed with battleships, then add a splash of colour and a bucketful of fun!
As the puzzles get bigger, you can tap vertical and horizontal arrows called “slicers” to collapse the block and solve any row or column from the inside out.
You’ll also start to see number hints with squares and circles around them. A circle indicates that the cubes that are part of the 3D solution shape are in two separate groups. A square indicates the cubes are in three or more groups. You can use these clues to work out which arrangements are possible for any row or column.