Galactic Taz Ball
Aan welk harige wildebeest heeft Tasmanië zijn eerste lettergreep te danken? Wie heeft in zijn eentje meer honger dan duizenden mensen en is al meer dan vijftig jaar een geliefd Warner Bros-personage? Dat is Taz! En mocht je het nog niet weten, hij is een Tasmaanse Duivel. Kruip in de huid van deze woeste natuurlijkkracht want WB Games en WayForward Technologies brengen Galactic Taz Ball naar de Nintendo DS.
Als je dacht dat de kosmische misdadiger Marvin the Martian zich de laatste tijd netjes heeft gedragen en zijn handjes thuis heeft gehouden, heb je het mis. Er zijn altijd wel verdachte zaken aan de gang, als dit mondeloze wonder weer eens in de buurt is: deze keer gaat het slechts om de landschappen op Aarde, en zijn pogingen om ze te stelen en naar Mars te brengen. Was er maar een stoere held, die het verschil tussen goed en kwaad kende en tot alles bereid was om de wereld te redden... Maar die is er niet. We moeten het doen met onze goede oude kameraad Taz, en met zijn bizarre gewoonte om verwikkeld te raken in elke crisissituatie die zich maar voordoet.
Stel je voor: Taz doet zijn eigen ding, wanneer Marvin verschijnt om juist dat stukje Aarde te jatten waar Taz zich toevallig op bevindt. Nu hij per ongeluk ontvoerd is, zit er voor Taz niets anders op dan een manier proberen te vinden om te ontsnappen, terug te gaan naar de Aarde en - nu hij toch bezig is - Marvin een hoop problemen te bezorgen. Zijn avontuur voert hem langs ijzige gletsjers, door een tropische jungle en een stoffige woestijn, terwijl hij hordes robots van Mars van zich afslaat om te ontsnappen en gaandeweg misschien zelfs de Aarde te redden!
Galactic Taz Ball bevat twee verschillende speltypes ('Overworld' en 'Underworld') en zit boordevol platformactie, puzzels en gevechten. In 'Overworld' raast Taz in het bovenste scherm over 3D-platformen, terwijl je hem met de stylus bestuurt via een trackball (of Taz Ball) op het touchscreen. Je hoeft alleen maar zijn bewegingen te besturen - als het op vechten aankomt, kun je Taz opjutten tot hij uit zijn vel springt en vijanden uitschakelt met zijn wereldberoemde tornado-actie. In 'Underworld' vind je Taz terug in 2D-platformen op het onderste scherm. Hierbij bestuur je zijn bewegingen direct met de stylus: zo laat je hem vallen ontwijken en andere buitenaardse gevaren uit de weg gaan. Dus als je altijd al een Tasmaanse duivel met een stylus hebt willen porren, zonder voor je leven te hoeven vrezen, dan is dit je kans! Er liggen uren plezier in het verschiet en er zijn tal van geheimen vrij te spelen, door uitdagingen op tijd te voltooien en verborgen schatten te vinden. En als je dit allemaal wat te simpel vindt klinken, zijn er ook nog eens drie moeilijkheidsgraden om uit te kiezen!
Vergezel Taz in zijn denderende reis naar huis, zijn pogingen om de snode plannen van Marvin the Martian te dwarsbomen en de wereld te redden in Galactic Taz Ball, alleen voor de Nintendo DS.