Stella Glow
Een vloek trekt een spoor van verwoesting door het koninkrijk in de game Stella Glow, exclusief voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen. In deze RPG is het jouw taak om het land te redden door tegen monsters te vechten in strategische, turn-based gevechten en door de krachtige magie van de heksen te ontrafelen.
Duizenden jaren lang is de wereld verstoken geweest van 'song'. De enigen die deze heilige magie kunnen gebruiken, zijn vijf heksen. Hilda, de Witch of Destruction, heeft het plan opgevat om de andere heksen uit te schakelen met de hulp van de wrede Harbingers en de wereld te onderwerpen met haar gezang. Een boerenjongen met de naam Alto gaat op pad met de Regnant Knights, die het koninkrijk moeten beschermen. Zij moeten hun krachten bundelen met de andere heksen om Hilda tegen te houden voor het te laat is.
Dit avontuur is opgedeeld in hoofdstukken. Ieder hoofdstuk bestaat uit twee delen: Mission Time, waarin je jezelf voorbereidt op de strijd en tegen gevaarlijke tegenstanders vecht, en Free Time, waarin je kans hebt om de banden met bondgenoten te verstevigen en heksen helpt bij het leren van nieuwe magie.
De strategische gameplay speelt ook een rol in Free Time, wanneer je naar de hoofdstad Lambert gaat. Tijdens Free Time heb je drie actiepunten die je aan verschillende activiteiten kunt besteden. Hoe je ze gebruikt, kan grote gevolgen hebben voor je volgende missie tijdens Mission Time. Sommige activiteiten, zoals het kopen van items in de verschillende winkels, kosten je niets. Aan andere activiteiten hangt echter een prijskaartje. Je moet punten inleveren als je in de kazerne de banden met je bondgenoten aanhaalt, als je in de herberg opdrachten aanneemt en als je de stad zelf verkent.
Het kost ook punten om naar de Tuning Hall te gaan. In dit geheimzinnige gebouw kun je de heksen helpen bij het leren van nieuwe Song Magic door monsters te doden die door hun negatieve emoties worden opgeroepen. Op die manier kun je nieuwe, krachtige spreuken krijgen, waarmee je tijdens Mission Time de krijgskansen kunt keren!