Pokémon Art Academy
Pak je stylus en leer je favoriete Pokémon tekenen in Pokémon Art Academy, exclusief voor de Nintendo 3DS- en Nintendo 2DS-systemen. Beginnende illustrators en Pokémon-fans leren in 40 lessen hoe ze hun geliefde Pokémon-personages kunnen tekenen, schetsen en schilderen. Daarvoor leren ze tekenvaardigheden die ze vervolgens ook in de werkelijkheid kunnen toepassen, op echt papier of canvas, terwijl ze hun digitale meesterwerken heel makkelijk met de rest van de wereld kunnen delen.
Gebruik de stylus op het touchscreen als potlood, penseel of pastelkrijt. Een vriendelijke leraar helpt leerlingen van alle leeftijden bij het doorlopen van makkelijk te volgen lessen en uitleg over echte schilder- en tekentechnieken, waarbij het tekenen en schilderen van complex ogende afbeeldingen wordt opgebroken in eenvoudige stappen. Langzaam maar zeker leren studenten steeds weer nieuwe technieken, waarmee iedereen kunstwerken kan maken om trots op te zijn. Terwijl eerdere Art Academy-titels waren gericht op traditionele en fijne kunst, is dit deel met Pokémon-thema gericht op illustraties. Dus meld je aan bij de Pokémon Art Academy en maak kennis met professor Andy, die studenten leert tekenen en hoe ze hun creatieve vaardigheden kunnen ontwikkelen – te beginnen met starter-Pokémon en eindigend met legendarische meesterwerken.
Een kunstenaar kan niet zonder materialen, en daarom biedt de tekendoos op het touchscreen weer plaats aan een breed assortiment potloden, pastelkrijtjes en verf. Er zijn ook materialen die nooit eerder in de serie verschenen, zoals stiften die kleurblokken met scherpe randen maken, en airbrush-spuiten waarmee je fraaie kleurovergangen kunt maken. Ook nieuw is de kaderpen voor glooiende lijnen waar je niet overheen kunt kleuren – perfect voor tekenfilmachtige tekeningen met scherpe kaders. Tenslotte hoef je tijdens het scheppen van je meesterwerken niet bang te zijn om te experimenteren en fouten te maken, want de nieuwe herstelfunctie laat je diverse voorgaande stappen gemakkelijk ongedaan maken.
Pokémon Art Academy bevat 40 lessen met vele populaire Pokémon uit de series, inclusief exemplaren uit de recente spellen Pokémon X en Pokémon Y, zoals Pikachu, Oshawott, Charizard, Torchic, Fletchling, Fennekin en vele andere! Je kunt vorderingen maken op vier niveaus; op niveau Starter maak je je eerste tekeningen, in de niveaus Novice en Apprentice ontdek je nieuwe vaardigheden, terwijl niveau Graduate de tekenkunst naar een hoger niveau tilt. Je leert eerst kleurrijke Pokémon-profielen tekenen, en bouwt vervolgens je Pokémon op uit eenvoudige vormen, zoals echte illustrators dat ook doen. Voor het eerst in de Art Academy-serie is het zelfs mogelijk om een voltooid kunstwerk extra mooi te laten uitkomen door het tegen diverse achtergronden te plaatsen.
Je kunt je vaardigheden verder oefenen en ontwikkelen in de Free Paint-stand, waar je Pokémon in elke stijl en met alle materialen kunnen tekenen. Er zijn meer dan honderd afbeeldingen van Pokémon die als voorbeeld kunnen dienen, terwijl het ook mogelijk is om foto’s in het spel te importeren die met de Nintendo 3DS zijn gemaakt. Als je je creativiteit de vrije loop wilt laten is er de nieuwe Quick Sketch-stand waarin je snelle, eenvoudige tekeningen kunt maken en oefenen in het schetsen van Pokémon – handig voor onderweg, of als dagelijkse oefening.
Al je tekeningen worden opgeslagen in een album, als een persoonlijke verzameling van ruilkaarten met jouw illustraties en handtekening. Je kunt je fraaiste kunstwerken via draadloze communicatie uitwisselen met andere gebruikers van Pokémon Art Academy.