Pokémon Art Academy
Grab your stylus and start your Pokémon-drawing journey in Pokémon Art Academy, only on Nintendo 3DS family systems! This Pokémon-themed iteration of the Art Academy series offers budding illustrators and Pokémon fans alike 40 lessons to learn how to paint, sketch and draw with beloved Pokémon characters. Along the way, students of Pokémon Art Academy can pick up actual illustration skills that they can transfer onto real canvas or paper, or share their digital masterpieces with the world.
Wield the stylus with tactile precision on the Touch Screen to use the plethora of paint, pencils and pastels. A friendly tutor takes students of all ages through easy-to-follow lessons and step-by-step guides that teach genuine painting and drawing techniques, each of which breaks down complex-looking images into simple steps and show off new techniques that allow anyone to create artwork they can be proud of. While other Art Academy titles focus on traditional and fine art, this Pokémon-themed iteration lets players try their hand at illustration. So head into Pokémon Art Academy and meet Professor Andy, who teaches players to draw and train their creative skills – beginning with starter Pokémon and working up to legendary masterpieces.
Every artist needs tools, and the Touch Screen toolbox once again houses a bright range of pencils, pastels and paint. There are also art materials brand new to the series, such as Markers that make block colours with clean sharp edges, and Airbrushes that allow for a fine graduation of colour. In addition, the new Outline Pen leaves a smooth line that cannot be coloured over – perfect for cartoon drawings with slick borders. Finally, don’t worry about making mistakes when experimenting, as the new Undo feature allows the removal of several previously made steps from a masterpiece-in-progress.
Pokémon Art Academy boasts 40 lessons in which players can encounter favourite Pokémon from throughout the series – even including those from the recent Pokémon X and Pokémon Y games – such as Pikachu, Oshawott, Charizard, Torchic, Fletchling, Fennekin and many more! Progress through four different levels of lesson, beginning with first drawings in Starter, discovering new skills during Novice and Apprentice, and culminating with mastering a new talent in Graduate courses. Learn how to draw colourful Pokémon profiles, then build up Pokémon out of simple shapes like a cartoonist. Later lessons introduce colouring techniques such shading, shadow and depth that bring drawings to life. For the first time in the Art Academy series, it’s even possible to add a finishing touch by placing completed artwork against a selection of backgrounds for dramatic effect.
As you hone your skills, try out Free Paint mode, where Pokémon can be created in any style using the full range of tools. Over 100 reference pictures of Pokémon are included for inspiration, while images taken with Nintendo 3DS Camera can also be imported into the game. If you want to keep your artistic juices flowing, there’s the new Quick Sketch mode where you can jump into short, simple drawings and practise producing Pokémon sketches quickly – perfect when out and about, or as daily practice.
All your accomplishments can be saved into an album, as a truly personal collection of character cards, which feature your artwork as illustrations, together with your signature. Share masterpieces locally with other Pokémon Art Academy players.