Paper Mario is terug en raakt verwikkeld in een nieuwe probleemsituatie! Neem hem mee op een spannend papieren avontuur en help hem om de chaos die Bowser heeft veroorzaakt recht te zetten met de kracht van compleet nieuwe stickers. De kleurrijke personages die je onderweg tegenkomt zullen blijvend op je lachspieren werken tijdens het spelen van Paper Mario: Sticker Star voor Nintendo 3DS! De verbluffende 3D-effecten brengen de bekende wereld van Paper Mario tot leven en laten het lijken alsof deze is opgebouwd uit kartonnen kijkdozen!
Het jaarlijkse stickerfeest is aangebroken in Decalburg en de vervelende Bowser heeft niet veel goeds in de zin! Door de stickerkomeet te laten exploderen, heeft hij zes Royal Stickers over de wereld verspreid en is het aan Mario en zijn bondgenote, de stickerfee Kersti, om ze allemaal terug te vinden tijdens een avontuur vol actie.
Helaas zitten de ontbrekende stickers nu op Bowser en zijn dienaren geplakt en dit betekent dat er heel wat puzzels en gevechten volgen voordat je ze terug kunt winnen. Mario en Kersti moeten door prairie's, woestijnen, wouden en besneeuwde gebergten over de hele wereld reizen om de Royal Stickers weer in bezit te krijgen!
Stickers zijn heel belangrijk voor dit superleuke avontuur, want Mario gebruikt ze om zijn vijanden aan te vallen in de traditionele Paper Mario-gevechten. Niet alleen helpen ze je om je vijanden te pletten, maar je moet ze ook gebruiken voor het oplossen van puzzels in de wereld van Paper Mario. Als je ze op de juiste plaatsen plakt, verandert de omgeving en worden nieuwe gebieden en nieuwe manieren om verder te komen zichtbaar. Stickers vind je in alle hoeken en gaatjes van de wereld en hoe flitsender ze eruit zien, hoe krachtiger ze zijn. Verzamel stickers door ze van de omgeving af te trekken, ze in winkels te kopen of zelf te maken en bewaar ze in je notitieboek voor later gebruik. Het is ook belangrijk voor Mario om power-ups te vinden om zijn vaardigheden te verbeteren en zijmissies voor andere personages uit te spelen, want voor het eerst in de serie kun je geen ervaringspunten verdienen!
Dit vrolijkedraagbare avontuur zal zowel nieuwe als doorgewinterde spelers charmeren tijdens het verkennen van kleurrijke 3D-omgevingen, het verzamelen van stapels stickers, het verslaan van vijanden en het gebruik van voorwerpen. De stickers voegen een hele nieuwe dimensie toe aan het traditionele, op acties gebaseerde gevechtssysteem en het oplossen van puzzels uit de Paper Mario-serie. Plet personages, rol stadjes uit en speel zijmissies in Paper Mario: Sticker Star voor de Nintendo 3DS!