Inazuma Eleven GO: Shadow
Zet je beste beentje voor als Raimon Jr. High het veld weer betreedt! Nieuwe spelers, nieuwe acties en een volledig nieuw avontuur vormen de winnende opstelling van Inazuma Eleven GO: Light en Inazuma Eleven GO: Shadow voor systemen in de Nintendo 3DS-familie.
Het is tien jaar na Inazuma Eleven 3, en Arion Sherwind trekt als nieuwe speler het voetbaltenue van Raimon High aan. Het is zijn eerste dag, en hij staat te springen om voor de beroemde schoolvoetbalclub uit te komen. Maar als een vreemde speler op het veld verschijnt, ontdekt Arion dat Fifth Sector, een duistere organisatie die verantwoordelijk is voor het jeugdvoetbal, de club wil sluiten. Trek je voetbalsloffen maar aan!
Voordat je ook maar in de buurt van de bal komt, moet je een keuze maken tussen de twee versies: Light en Shadow. De games zijn in principe hetzelfde, maar ze beschikken elk onder andere over verschillende unieke personages, technieken en teams. Weet je al welke je kiest?
Nadat je je hebt aangesloten bij de voetbalclub, moet je een eersteklas team samenstellen. Er zijn twee manieren om een team te vormen. Je kunt een ander team verslaan in een vijf-tegen-vijfpartijtje, en wachten tot een tegenstander vraagt of hij in jouw team mag spelen, of je kunt PalPack Cards kopen van verkopers. Deze kaarten kun je zien als brochures over nieuwe spelers, inclusief statistieken en voorwaarden voor hoe je ze kunt rekruteren. Door veel te spelen kun je in theorie meer dan duizend spelers ontmoeten, maar er zijn slechts zestien plekken in je team en niet meer dan honderdtien openingen in het complete rooster, dus maak je keuzes met beleid!
De speciale bewegingen zijn ook weer terug. Hiermee beschikt elk van je spelers over maximaal zes superkrachtige, anime-achtige trucs, die je ontvangt tijdens het verhaal of wanneer het niveau van een speler beter wordt. Beter nog zijn de splinternieuwe Fighting Spirits, waarmee de statistieken van een speler worden verhoogd voor nóg krachtigere speciale bewegingen en een overwicht ten opzichte van je tegenstanders.
Als je niet op het veld staat, kun je de omgeving verkennen, dingen bekijken en met mensen praten om meer te weten te komen over het leven op school. Later kun je het plaatsje Inazuma aandoen en plekken als het winkelcentrum en de Royal Academy bezoeken. En het ziet er allemaal prachtig uit in 3D!
Raimon Jr. High redden van Fifth Sector vormt slechts een deel van het verhaal, aangezien je je tanden kunt zetten in een schat aan uitdagingen. Test je vaardigheden door via Local Play tegen tot drie van je vrienden te spelen, bijvoorbeeld in twee-tegen-tweewedstrijden, of ruil spelers tijdens het verhaal. Via SpotPass kun je nieuwe personages en voorwerpen krijgen, en via StreetPass kun je de teamgegevens van andere spelers ontvangen en tegen ze spelen.
Dus als je een voetbalfan bent en denkt dat je uit meer dan duizend spelers het allerbeste team kunt samenstellen, kun je dat vandaag laten zien in Inazuma Eleven GO: Light of Inazuma Eleven GO: Shadow. Veel gameplezier!