Met het innovatieve Life-systeem beïnvloeden je keuzes niet alleen de kracht van je personages, maar ook het verloop van je avontuur! Het reusachtige fantasy-landschap zit vol duistere ridders, stoere piratenkapiteins, edele prinsessen en andere avonturiers.
Je kunt op vrijwel ieder moment veranderen in een van de twaalf Life-klasses om toegang te krijgen tot verschillende vaardigheden. De ene klasse levert bijvoorbeeld geduchte strijders, terwijl de andere beter is in het maken van krachtige wapens en gereedschap. Heb je geen zin om te vechten? Wissel dan van klasse en ga houthakken of vissen. Beleef je avontuur zoals jij het wilt!