Gunvolt is terug!
Baan je een weg door een dystopische sciencefictionwereld in Azure Striker GUNVOLT 2, een razendsnel avontuur boordevol actie, exclusief voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen. Ervaar de 2D-platformactie en de explosieve vuurgevechten die je gewend bent van de Azure Striker GUNVOLT-serie, en ontdek een gloednieuwe verzameling functies en personages.
Na de gebeurtenissen in Azure Striker GUNVOLT is er een nieuwe, machtige vijand opgestaan. Het lot van de wereld ligt in handen van Gunvolt, een buitengewoon krachtige supersoldaat die elektriciteit kan manipuleren. Storm het slagveld op en neem je vijanden in het vizier om ze vervolgens te bestoken met geconcentreerde energiestralen door middel van Gunvolts dodelijke Flashfield-aanval!
Met deze techniek kun je Gunvolt laten zweven of hem tegen vijandelijke aanvallen beschermen. Gebruik deze kracht wel met verstand, want de Flashfield-vaardigheid kun je maar korte tijd gebruiken. Als je sneuvelt in de strijd, kan de virtuele popster Lumen je met haar gezang weer tot leven wekken. Versla vijanden zonder zelf schade op te lopen om Kudos te verdienen. Als je score hoog genoeg is, zal Lumen misschien zelfs tijdens het spelen beginnen te zingen, waardoor Gunvolt nog sterker wordt.
Voor het eerst in de serie kun je ook als Copen spelen. Dit is een bijzonder bedreven vechter, een briljante wetenschapper en de aartsrivaal van Gunvolt. Gebruik Copens vliegkunsten om vanuit de lucht aan te vallen en korte metten te maken met je tegenstanders. Scheer door de lucht, ram je vijanden om ze in het vizier te krijgen en geef ze er vervolgens van langs met een waar spervuur. Copen kan zelfs de krachten kopiëren van de eindbazen die hij verslaat, zodat je meer tactieken en aanvallen tot je beschikking hebt.