De hoofdlevels kunnen dit keer door twee personen tegelijk worden gespeeld. Hoe kwam dat tot stand?
Ja. In een spel voor twee spelers doet Luigi mee, dus we moesten elke transformatie twee keer maken.
Tezuka, waarom had jij je zinnen gezet op een spelstand waarin twee spelers samenwerken?
Ja. Er was er een gemaakt als experiment. Technologisch was het niet onmogelijk. Ik had de indruk dat we het konden doen als we er hard aan werkten. Ik bleef zeggen, ‘Als we dit doen, moeten we alle zeilen bijzetten!’
Maar ik neem aan dat Amano en Ishikawa dachten, ‘Een experiment uitvoeren en het perfectioneren van een product zijn twee compleet verschillende dingen!’
Nee. In het vorige spel, New Super Mario Bros.12 voor het Nintendo DS-systeem, waren er geen speciale levels. Maar in het Wii-spel kon je alle levels van het hoofdspel spelen, en we wilden hetzelfde doen op de Nintendo 3DS. We besloten dat als het niet lukte, we het idee zouden laten varen. 12 New Super Mario Bros.: een actiespel voor het Nintendo DS-systeem dat in Japan in mei 2006 werd uitgebracht.
Ik begrijp waarom je zei, ‘Wij willen het niet doen!’ (lacht). Welke horden moest je nemen om een spel voor twee spelers te maken?
In het Wii-spel zag je Mario en Luigi tegelijk in beeld, en omdat het beeld zijwaarts beweegt, moet je de leider bijbenen.
Nee. En in vergelijking met de Wii-versie is het gebied dat je in beeld ziet veel kleiner.