New Super Mario Bros. Gold?
Ja. Maar het bevat meer levels dan de Wii- en Nintendo DS-spellen, en talloze nieuwe elementen, dus het is een erg leuke, typische Super Mario.
Met andere woorden, je kunt er net zo van genieten als van eerdere Super Mario-spellen.
Precies. Er zijn een behoorlijk aantal verborgen levels met speciale content, dus het doet qua grootte niet onder voor een klassieke Super Mario.
Toen we er net aan begonnen, wisten we nog niet of we er een echt Super Mario-spel van konden maken. SUPER MARIO 3D LAND kwam als eerste uit, en dat verhoogde de druk enorm.
We wilden een solide, klassiek Mario-spel maken, dus eerst stelden we de Super Mario-levelelementen opnieuw samen. Daarna maakten we tachtig levels – nee, meer dan dat – en voegden de muntelementen toe waar Tezuka het over had. Tenslotte reconstrueerden we de levels nog een keer… en ik denk het een spel is geworden dat erg leuk is om te spelen.
Het was de moeite waard omdat verschillende ideeën samenkwamen, en het spel daardoor een niveau bereikte dat met de individuele ideeën alleen nooit zou zijn bereikt.
Jij hebt er een eigen kijk op, maar verliep alles vanuit jouw perspectief volgens plan, Tezuka?
Wasbeer-Mario maakt dit keer zijn opwachting. We moesten hem in 3D laten zien, dus we hebben hard gewerkt aan de vorm en animatie. Ik hoop dat mensen daarop zullen letten.
Ik vind het hartstikke leuk dat we dit keer hebben gekozen voor het thema munten, omdat de klemtoon in Super Mario-spellen tot nu toe lag op het uitspelen van levels. Dat betekende dat als je afging in wereld1-3, je alles wat je daar had gedaan weer kwijt was.