That’s right.
The tool that the designer first used to make a microgame was, compared to the final product, rather meagre.
So even if you couldn’t do much, if you used multiple functions together, you could accomplish quite a lot. But games make use of quite a wide variety of movements, so I imagine you wanted to start throwing in all kinds of stuff.
We kept ourselves down to the functions that were absolutely necessary. Then, when we actually made games, we could apply them in a variety of patterns.
So rather than put in a bunch of functions at the start and then get rid of the ones that were unnecessary, you confirmed the many ways you could enjoy just a few functions, and added more that you felt were absolutely necessary. At times like that you want to throw in all kinds of stuff. I’m surprised at how well you controlled yourselves.
If lots of buttons for different functions were lined up, you would be unsure of which one to choose.
So we decided to go for six buttons with different functions. To meet that number, we gave precedence to the most important functions.
For example, suppose you want to have Mario jump up and down in the same spot. To have him jump, you use the “Boing !” function. When you do, he’ll jump all around the screen like a frog. So you narrow the movement field so he jumps up and down in the same spot.
But, Hatakeyama-san, didn’t you want to throw in all kinds of stuff? Didn’t you actually say, “Six isn’t enough!” (laughs)
It’s normal to think it would be great if you could do this, that and every other thing.
Even if you could do something really fancy, the game will be over in just a few seconds.