Based on 2003’s Pokémon Ruby Version and Pokémon Sapphire Version, but with exclusive new content and enhanced graphics, these new takes on classic stories see you explore the beautiful Hoenn region as a young, fledgling Pokémon Trainer. Capture, train and battle your Pokémon against other Pokémon Trainers, then rise through the ranks to become the Champion!
You may be lucky enough to see your Pokémon undergo new Mega Evolutions, or even witness Legendary Pokémon, Groudon and Kyogre, experience new transformations called Primal Reversions!
As well as the traditional travel methods, you can now take to skies to soar round the Hoenn region. Use your Pokédex to catalogue hundreds of Pokémon, nurture them with the Pokémon-Amie system, then enter them into Pokémon Contest Spectaculars to see who’s best in show.
Why not take the fun online, too? Battle and trade Pokémon with friends via Local Play or online, create and share a Super-Secret Base, and even recruit other players to help you in your mission.