Deze nieuwe bewerkingen van Pokémon Ruby Version and Pokémon Sapphire Version bevatten exclusieve, nieuwe content en verbeterde graphics. Ga als jonge Pokémon-trainer op avontuur in de prachtige Hoenn-regio. Vang en train Pokémon, en bind de strijd aan met andere Pokémon-trainers. Wie weet word jij wel kampioen!
Als je geluk hebt, dan zie je misschien wel nieuwe Mega Evolutions voor je Pokémon. De legendarische Pokémon Groudon en Kyogre kunnen zelfs nieuwe transformaties ondergaan, die Primal Reversions worden genoemd!
Naast de klassieke reismogelijkheden, kun je nu ook door de lucht suizen om in Hoenn van A naar B te reizen. Gebruik je Pokédex om de gegevens van honderden Pokémon te verzamelen, laat ze groeien met het Pokémon-Amie-systeem, en gebruik ze vervolgens in Pokémon Contest Spectaculars om te zien wie de beste is.
Beleef dit avontuur ook online. Vecht en ruil Pokémon met vrienden via Local Play of het internet, maak en deel een geheime basis, en zoek andere spelers die je op je tocht kunnen helpen.