Nintendo 3DS XL will be in shops from tomorrow, delivering all the great features of Nintendo 3DS and more, on the big screen! If you’d like to get your hands on Nintendo 3DS XL but want to use the data you have saved on your Nintendo 3DS, you’ll be excited to hear that you can transfer your system data and games from your older system to your shiny new one.
Performing a system transfer is easy to do, and we’ve gathered all the info you need in one handy place. Visit our Nintendo 3DS Support section to watch a helpful tutorial video summing up the system transfer process, get further details on system transfers, and more!
For more information on all that our new 3D handheld has to offer, check out the official Nintendo 3DS XL website!