Fully portable and in stereoscopic 3D, Super Street Fighter IV 3D Edition uses the same 2D fighting style and gameplay mechanics the series is renowned for, but incorporates multilateral 3D characters and environments to fully utilise the stunning visual capabilities of Nintendo 3DS. What's more, players can battle friends across the world courtesy of enhanced, online multiplayer features.
Utilising all Nintendo 3DS connectivity features, Super Street Fighter IV 3D Edition enables players to compete in both local and online multiplayer battles. Via local wireless communications, battle or assist in matches as a spectator, with up to eight other players courtesy of Channel LIVE! mode. Alternatively, players can take advantage of Nintendo Wi-Fi Connection and battle one-on-one with a friend in Internet Match mode. And because Nintendo 3DS is fully portable, players can even send game data to another Nintendo 3DS via Download Play mode, enabling you and a nearby friend to enjoy various features of Super Street Fighter IV 3D Edition together, using just one Game Card.
For those new to the franchise, you’ll need more than just quick reactions to master Super Street Fighter IV 3D Edition and defeat evil boss, Seth. Understanding the reach, damage, speed, preparation time and recovery rate of every single move for each of the game’s characters will play a key role in your success. Furthermore, mastering the execution of difficult strings of inputs, together with a strategic understanding of each battle and the mindset of your opponent are also skills you’ll need to develop if you want to master the game.
In Super Street Fighter IV 3D Edition, your goal is to defeat a range of opponents who you’re confronted with during your fight tournament. However, you’ll need to keep your wits about you in order to win all seven of your tournament matches. Achieve victory in these and your fighting skills will be tested to the max in an eighth match against Seth, the end boss of the game. For the truly great fighters among you: fulfil certain special conditions and you’ll be rewarded with two additional battles to compete in, which can be fought after Seth, this time against Akuma and Gouken.
During combat, your aim is to deplete the energy bar of your adversary in order to win the match. Every attack you manage to land on your opponent charges a Super Gauge that, when full, enables you to perform a Super Combo attack and players can also utilise a Revenge Gauge. Landing an attack may damage your opponent and charge your Super Gauge, but doing so also charges their Revenge Gauge which, when full, enables your rival to perform an extra powerful Ultra Combo against you. Don’t say we didn’t warn you!
To aid players in their bid for victory, Super Street Fighter IV 3D Edition also enables users to assign shortcuts for hard-to-execute moves on the Touch Screen. Choose from two control schemes, Lite in order to pull off massive combos with the touch of a finger – a useful tool for players new to the Street Fighter series. Or try Pro mode, where all the combos have to be executed the hardcore way, but you will have four more buttons to assign them to – useful for experienced players.
Players already familiar with the franchise will welcome the ability to choose from 35 playable characters. Ranging from classic world warriors like Ryu, Ken, Guile and Chun-Li, to newer characters like Hakan and Juri.
Juri is a taekwondo fighter whose father was killed by M. Bison. She joins S.I.N., Bison’s evil crime syndicate, where Seth creates the bionic eye that gives her special powers. Juri plans to pit Bison against Seth, hoping for their mutual destruction and her revenge.
Hakan is the president of the world's leading edible-oil manufacturer and a leader in Turkey's national sport of Yağlı güres. He enters the S.I.N. tournament to showcase his skills and travel the world in search of inspiration for a new oil recipe.
As if all that wasn’t enough, Super Street Fighter IV 3D Edition also utilises the capabilities of Nintendo 3DS to the hilt, offering fully stereoscopic 3D visuals, enhanced online functionalities and a new view, called “Dynamic View”, in which the matches are presented via an over-the-shoulder camera, producing a cinematic effect of incredible depth during battle, thanks to the stereoscopic 3D effect.
Another new introduction to the Street Fighter franchise is Figure Collection mode, which employs the Nintendo 3DS StreetPass feature to add a collectible meta-game. Players collect bottle-cap figurines from the Street Fighter characters, each with various attributes (Level, Health Points, Attack power, etc.). They then select a total of five figurines from their collection, which will automatically fight other players’ five figurines via StreetPass. Should your figurine win a StreetPass chance encounter, you’ll receive exclusive Super Street Fighter IV 3D Edition in-game currency and rewards.
Offering brand new multiplayer and gameplay modes, a massive roster of characters, bonus stages and cinematic Ultra Combos, Super Street Fighter IV 3D Edition, exclusively for Nintendo 3DS, is now fully portable and comes packed with fresh, innovative features sure to delight series fans and newcomers alike. So get set for battle when Super Street Fighter IV 3D Edition launches, exclusively for Nintendo 3DS, on 25th March 2011.