(Opmerking: het oorspronkelijk interview werd in april 2009 gepubliceerd op de Japanse Nintendo-site)
Wanneer begon de ontwikkeling van WarioWare D.I.Y.? Abe, zou jij willen beginnen?
Natuurlijk. Ik moet bekennen dat ik al een tijdje dacht over [de Japanse titel van] 'WarioWare D.I.Y.'. Ik zocht in oude bestanden en vond een tekst uit september 2003.
We hebben WarioWare, Inc.2 in zes maanden gemaakt. De [oorspronkelijke Japanse] titel, WarioWare D.I.Y., komt voor in teksten van vlak na de ontwikkeling van het spel. 2WarioWare, Inc.: het tweede deel uit de serie, dat in september 2004 in Europa werd uitgebracht voor de GameCube.
Toen we bezig waren met WarioWare Inc., was het maken van de microgames erg leuk, ook al was het werk.
Ik bedoel dat het zo leuk was, dat ik me moeilijk kon voorstellen dat het werk was. (lacht) Tijdens de ontwikkeling van een spel worden de medewerkers normaal gesproken verdeeld over verschillende vakgebieden.
Maar in WarioWare, Inc. werd elke microgame ontworpen en geprogrammeerd door één persoon. Op goede dagen maakte ik een spel per dag.
Als je niet zo snel had gewerkt, was je nooit in staat geweest om zo veel microgames te maken, voordat het spel werd uitgebracht.