So, even though you felt you’d done everything you could with Ocarina of Time, Majora’s Mask came out of it. Now, in the same way, you progressed from Phantom Hourglass into making Spirit Tracks.
That’s right. After we made Ocarina of Time, and Miyamoto-san said, “There are still things you can do, aren’t there?”… I think those words came back again, inside me.
But we did manage it with Majora’s Mask. So I said, “You people can do it too!” Also, “This is a sequel, so you’ll be able to make it fast, won’t you?”
Iwamoto-san, do you mean your producer urged you, “We got Majora’s Mask finished in a year, so come on, let’s do this in a short time frame, too”?
I’ve been involved in the Zelda series since Ocarina of Time, but I wasn’t in charge of Majora’s Mask. So I didn’t know how rough Majora’s Mask really was, and when Aonuma-san said, “There are still things to do here, aren’t there?”, it didn’t really upset me.
Since you felt you’d really done your best, then, you also felt that you could keep going.
Right. We thought, “What if we go at this using a different approach from the previous game?” And what we came up with was the use of the Phantom .
Yes. In the last game, there was a type of play where you could switch to playing as a Goron; we decided to build things around controlling the Phantom at a relatively early stage. We’d been trying to think of a method for intuitively and easily controlling a sub player for a while at that point.
In other words, even before you were told, “There are still things to do here, aren’t there?”, you’d had an idea that you really wanted to try.
That’s why, when I said, “Let’s do another one!”, I got such a good response. Something in each of us sort of resonated with the other.
By the way – and I’m asking this because history does tend to repeat itself – was there an argument before this game, as there was with Majora’s Mask?