He doesn’t say “Ribbit!” (laughs) At first, though, he did say things like, “Do something, ribbit!” but Miyamoto-san said it wasn’t cool, so I took it out.
Star Fox has always been all about acceleration and deceleration. It’s poor playing if you just recklessly plunge ahead even when a wall is coming up or you enter a meteor storm, because you’ll just crash into things.
No. When a wall or meteor storm comes, it’s fun to do this… (leaning back), slam on the brakes, and then hit the booster when you can confidently shoot through . But I suppose Amano-san didn’t know that back in his first year of secondary school. (laughs)
Amano-san, you hounded Imamura-san to make a new Star Fox game, so what made you think it was difficult?
Well, once I got used to it, it was fun. At first glance, Star Fox looks like a shooting game, so I thought the objective was to shoot enemies, but after I’d played it a few times, I noticed how fun it was to slip through narrow places.
Yes. (laughs) And like Miyamoto-san just said, I learned that it’s all about how you accelerate and decelerate, so once I had learned complete control of the Arwing, it was loads of fun.
Even in your first year of secondary school, you had grasped the key to enjoying it. (laughs)
In your secondary school days, you overcame the difficulty and noticed how fun Star Fox was, so you wanted to see what it would be like on the new equipment and let Imamura-san know it.
Yes. Shooting games used to be really mainstream, but they gradually gained that reputation.
The first time I played Star Fox 64, I felt like there was a whole world on the other side of the television screen. I thought it would be a shame if it went no further than hardcore gamers. I wanted more people to enjoy it, so I told Imamura-san to make a new one.
Something I understand now that I’m involved with game development is that when you simply say a game is difficult, you may mean that the game itself is difficult or you may mean that it is difficult getting used to the controls.