Moving on… Amano-san?
I'm Amano from the Software Development Department of the Entertainment Analysis & Development Division (EAD). For Star Fox 64 3D, I was a sort of coordinator, operating between Q-Games and Nintendo and helping to determine various specifications.
Is this the game you worked on after New Super Mario Bros. Wii?6 6. New Super Mario Bros. Wii: An action game released for the Wii console in Japan in December 2009.
Yes. It was soon after that. I came to be a part of this project because every time I met (Takaya) Imamura-san7—who has always developed Star Fox—I said, “Make a new Star Fox game, please!” 7. Takaya Imamura: Software Development Department, Entertainment Analysis & Development Division. In the Star Fox series, he has mostly participated as a designer. He was director of Steel Diver for the Nintendo 3DS system and participated in the Iwata Asks: Steel Diver.
You kept telling Imamura-san to make a new Star Fox game, and the next thing you knew, the job had fallen to you.
You were a primary school student when Star Fox came out for the Super Famicom system?
That’s right. I was in primary school and didn’t have the game, but there was a demo console at the local supermarket and I would play it with my friends on the way home from school. I didn’t know it was Nintendo software. It was quite mysterious to me, like, “What is this?”
Exactly. Then I bought Star Fox 64 the day it went on sale. I think it was my first year of secondary school and I played it through.
That led to the general assumption that Amano-san knew a lot about Star Fox. (laughs)
Yes. (laughs) But before the project began, Imamura-san said, “I’ll be watching, so don’t worry.”
But then part of the way through, Imamura-san got buried in the development of Steel Diver.
That’s right. I was just going to help out a little, but I ended up in charge of it to the end.
I’m Takano from the Software Development Department of EAD. I worked on aspects such as the script and character dialogue for Star Fox 64. This time, in remaking the game for the Nintendo 3DS system, I lent support.