Kikuchi-san, did working together on a game with Nintendo have an influence on you?
That’s exactly right! (laughs) During development, it’s common for various problems to arise and you get stuck sometimes, but Nintendo can toss aside what they’ve built so far and continue on by coming up with one different approach after the other. That spirit of persistence had quite an influence on our staff. I also think it was great how the team was able to move as one together with Izuno-san and Makino-san. In my experience, when a project spans multiple companies, a development team working as a single entity doesn’t come together easily.
Five years ago, you gave us the chance to make Zero: Tsukihami no Kamen, and while there were quite a few things that didn’t go so well, I feel like we developed that rare kind of relationship in which we shared an experience where we had both joy and hardship, where now we can say anything to each other.
A lot of times, Izuno-san, you came to talk to me almost as if possessed by Kikuchi-san. That’s the sign of a unified team. I could always sense that, and I’ve noticed it again as we talk today.
I still don’t know how next time we will make use of the forms of play and skills we built up this time, but I would like to develop upon this framework and work together with Tecmo Koei Games again in making an enjoyable product.
Alright, to finish up, could I ask each of you to say something to the fans of the Project Zero series, as well as to people who have never played it? Let’s start with you, Makino-san.
To fans of the series, a cute girl shows up this time, too, so don’t worry! (laughs) The style of gameplay has changed a little, but that Project Zero taste you get by experiencing the story is still there. And, of course, I think people will be able to experience this new form of horror game that Tecmo Koei Games and Nintendo have made together.
It’s so strange to mention the words horror game and singles party in a single sentence. (laughs)