Kikuchi-san, had het een bepaalde invloed op je om samen met Nintendo aan een spel te werken?
Zo is het maar net (lacht)! Het is gebruikelijk dat er tijdens de ontwikkeling allerlei problemen ontstaan en je soms vast komt te zitten, maar Nintendo kan alles wat er tot dusver is gebeurd opzijschuiven en verdergaan door met de ene na de andere afwijkende benadering te komen. Die volharding had nogal invloed op ons personeel. Ik vind het ook geweldig hoe het team samen met Izuno-san en Makino-san als één geheel wist te functioneren. Als een project zich uitstrekt over meerdere bedrijven, zie je in mijn ervaring niet snel dat een ontwikkelteam zich tot één samenhangende entiteit ontpopt.
Vijf jaar geleden bood je ons de kans om Zero: Tsukihami no Kamen te maken en hoewel er genoeg dingen waren die niet zo goed gingen, heb ik het gevoel dat we zo’n bijzondere relatie hebben kunnen opbouwen. We hebben vreugde en tegenspoed met elkaar gedeeld en kunnen nu alles tegen elkaar zeggen.
Izuno-san, jij kwam vaak met me praten alsof je haast bezeten was door Kikuchi-san. Dat is het teken van een samenhangend team. Ik kon dat altijd merken en ook vandaag, tijdens dit gesprek, heb ik dit weer gemerkt.
Ik weet nog niet hoe we de volgende keer gebruik gaan maken van de speelvormen en vaardigheden die we ditmaal hebben vergaard, maar ik zou graag op dit raamwerk voortbouwen en nog eens samen met Tecmo Koei Games aan een vermakelijk product werken.
Oké, om af te ronden wil ik elk van jullie vragen iets tegen de fans van de Project Zero-serie te zeggen, maar ook tegen de mensen die het nog nooit hebben gespeeld. Laten we met jou beginnen, Makino-san.
Voor de fans van de serie: er komt ook ditmaal een schattig meisje in het spel voor, dus maak je geen zorgen (lacht)! De stijl van het spel is een beetje veranderd, maar die typische Project Zero-ervaring als je het verhaal speelt is er nog steeds. En natuurlijk denk ik dat mensen veel plezier zullen beleven aan dit nieuwe type horrorspel dat Tecmo Koei Games en Nintendo samen hebben gemaakt.
Het is zo vreemd om de woorden horrorspel en singlefeest in één zin te horen (lacht).