Yes.
Minami-san, at the start, you mentioned doing work that only an independent developer can do.
The way you see it, what kind of work is that? PlatinumGames has a distinctive philosophy and is – in a good way – uncompromising. It really comes across that you’re an organisation of a different stripe.
The model we aim for is the relationship between Western development studios and publishers.
The people at development studios in Europe and America are being funded by publishers but won’t do everything they’re told.
We want to preserve that even relationship while making the games we want. If we fail, the company will break up, and if it goes well, we’ll say, “Take that!” I think that kind of relationship is good. After all, the ones who think about the players the most and face them and strive to make something for them are the game makers.
If a large-scale company makes video games, there are all kinds of factors, like when profits need to be made and when something has to be released.
Then depending on the circumstances you start cutting corners somewhere and have to hurt the quality somehow. But we couldn’t stand that, so for that reason, as an independent developer, I want to make demands and be a group that makes things.
So, this may not be the most accurate description, but what you are saying is that you want to be an independent development company who talks big and then puts out results, without any particular fund invested on your capital, right?
To put it another way, when it comes to the final decision about what to offer the players, you take that responsibility in making the game.
If you don’t keep making good things, the players will look the other way and the company itself will no longer be able to exist.
Companies generally try to find ways to decrease risk, but looking at PlatinumGames, the way you take risks is oozing from the whole company. (laughs)